بهترین اجاق گاز رومیزی کدام است؟

اجاق گاز رومیزی یا صفحه‌ای تنها چند سال است که رواج یافته و گازهای رومیزی نسبت به بقیه گازها شکیل‌تر و زیباترند و تنها یک سطح کوچک را در آشپزخانه‌های کوچک امروزی اشغال می‌کنند و هر بار که به آشپزخانه خود نگاه کنید از فضای لوکس و مدرن و هارمونی زیبایی که در معماری داخلی آشپزخانه به وجود آورده‌اند، لذت خواهید برد. 

در ابتدا ممکن است بپرسید اجاق گاز صفحه‌ای بخریم یا مبله؟ کدام بهتر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هر کدام از این اجاق گازها ویژگی‌های خاص خود را دارند. جابجایی اجاق‌های صفحه‌ای در مقایسه با نوع مبله آسان‌تر است چرا که این نوع اجاق گازها وزن پایین‌تری دارند. ابعاد صفحه اجاق گاز صفحه‌ای تفاوت چندانی با اجاق گاز مبله ندارد. یکی از مهم ترین مزیت‌های اجاق گازهای مبله در مقایسه با نوع صفحه ‌ی، دارا بودن فراست. همچنین این نوع اجاق گازها در مقایسه با نوع صفحه‌ای، راندمان حرارتی بالاتری دارند. اجاق گازهای صفحه‌ای بر روی قسمتی از کابینت نصب می‌شوند و قابلیت جابجایی ندارند. این در حالی است که اجاق گازهای مبله قابلیت جابجایی دارند.

یکی از دلایل اصلی خرید این نوع اجاق گازها تنوع زیاد آن‌هاست، مدل‌های مختلفی از جمله استیل، شیشه‌ای، شیشه استیل، سرامیکی، شیشه آلومینیوم، لعابی و … دارند. علاوه بر این‌ها در شکل ظاهری این اجاق گازها هم تنوع زیادی وجود دارد و می‌توان متناسب با دکور و فضای مورد نیاز، طرح آن‌ها را انتخاب کرد.

مدل های رایج تر اجاق گاز رومیزی ، مدل‌هایی هستند که از گاز به عنوان سوخت استفاده می‌کنند، اما تعدادی از برندها مدل‌های برقی و لمسی دارند که از برق برای تولید انرژی استفاده می‌کنند. اجاق‌های گازی در ایران طرفداران بیشتری دارند چون گاز شهری ارزان‌تر و در دسترس‌تر است.

انتخاب جنس صفحه در اجاق گاز صفحه‌ای، قدم مهم بعدی است. اجاق گازهای استیل و شیشه‌ای رایج‌ترند و تفاوت چندانی در قطعات داخلی ندارند. تفاوت اصلی در ظاهر آنهاست و هر کدام مزایا و معایب خود را دارند که بر حسب سلیقه می‌توانید انتخاب کنید.

اجاق گاز صفحه‌ای استیل

اجاق گازهای استیل از دوام و ماندگاری بالایی برخوردارند و فلز به کار رفته روی آنها معمولاً گرد و خاک، لکه موادغذایی و سایر کثیفی‌ها را خیلی دیر روی خود نشان می‌دهند پس نیازی به تمیز کردن هر روزه ندارند و برای خانواده‌های پرجمعیت مناسب‌ترند. در بین اجاق‌های استیل، استیل ساده نسبت به آجدار به دلیل سهولت بیشتر در نظافت، بیشتر مورد توجه است.

برای نظافت این اجاق‌ها می‌توان از یک کهنه نرم یا محصولات براق کننده استیل در بازار استفاده کرد. البته نظافت این اجاق گازها سخت و زمان‌بر است چون لکه‌های ایجاد شده بر روی استیل به راحتی از بین نمی‌روند. 

اجاق گاز صفحه‌ای شیشه‌ای

در این محصولات از شیشه‌های سکوریت نشکن استفاده می‌شود که از مقاومت و ضربه پذیری بالایی برخوردارند. ظاهر آن‌ها بسیار لوکس و زیبا و تمیز شدنشان راحت است.

با وجود اینکه به راحتی با یک دستمال خیس و کمی شیشه پاکن، درخشندگی اولیه به آن‌ها باز می‌گردد اما روغن و لکه‌های موادغذایی بلافاصله پس از طبخ غذا، روی آن ها به چشم می‌آید و زود لک می‌شوند. برای این امر بهتر است هر روز پاک شوند تا زیبایی این محصول در دراز مدت باقی بماند.

اجاق گاز صفحه‌ای شیشه استیل

این دسته از محصولات سعی دارند هم زیبایی اجاق شیشه‌ای و هم دوام و ماندگاری اجاق گازهای استیل را داشته باشند. این اجاق گازها به خاطر بهره‌مندی از نمای شیشه‌ای به راحتی تمیز می‌شوند و به خاطر داشتن لبه‌های استیل، مقاوت بالایی دارند تا تمام انتظارات مشتریان برآورده شود. اجاق گازهای صفحه‌ ای امکانات به روزی به شما ارائه می‌دهند تا هم از آشپزی لذت ببرید و هم فضای آشپزخانه لوکس و مدرن به نظر آید.

فروشگاه اینترنتی یراق نما یکی از بزرگترین فروشگاه‌های اینترنتی کشور است که هدف اصلی آن ایجاد یک تجربه خوب از خرید اینترنتی برای تمام مشتریان است. در این فروشگاه، شما امکان خرید آنلاین انواع اجاق گاز صفحه‌ای برندهای معتبر بازار را با تضمین بهترین قیمت ممکن دارید. تمامی اجاق گازهای صفحه‌ای دارای گارانتی اصلی شرکتی بوده و تنوع موجودی اجاق گاز صفحه‌ای ها نسبت به تمام فروشگاه‌های دیگر بالاتر است، بدین منظور و جهت سهولت در خرید به راحتی امکان فیلترینگ محصولات جهت دسترسی سریع‌تر به محصول مورد نظر و حتی امکان مقایسه اجاق گاز صفحه‌ای مختلف وجود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد