راهنمای جامع خرید سینک ظرفشویی آشپزخانه

سینک ظرفشویی یکی از لوازم اولیه و ضروری جهت نصب در آشپزخانه به شمار می رود. از آنجا که شستشوی ظروف و سایر وسایل به صورت روزانه انجام می شود، این محصول (به دلیل استفاده ی مداوم) در معرض استهلاک قرار دارد. همچنین تنوع در جنس (استیل،گرانیت و...)، رنگ (سفید، مشکی) و مدل (توکار، روکار) این کالا باعث شده که نقشی تعیین کننده در دکوراسیون آشپزخانه داشته باشد. در خرید این محصول به نکاتی مانند ابعاد بیرونی و محل نصب سینک، ابعاد و عمق لگن، نحوه ی نصب و امکاناتی مانند جا مایع، سرریز لگن و سینی، سیفون اتومات و... توجه باید نمود.



راهنمای خرید سینک ظرفشویی آشپزخانه

با پیشرفت تکنولوژی و تغییراتی که در وسایل زندگی امروز نسبت به گذشته به وجود آمده است شاهد اشکال مختلفی از انواع لوازم خانگی هستیم. اجاق گاز هم یکی از این لوازم ضروری است که در دنیای امروز با نمونه های مدرن آن مواجه می شویم.

در بازار لوازم خانگی، تنوع حتی به شکل اجاق گازها هم سرایت کرده و از شکل های مستطیل همیشگی، آنها را به سمت اشکال هندسی چندضلعی و حتی دایره و نیم دایره سوق داده است. اجاق های توکار همانطور که از اسمشان پیداست روی قسمتی از آشپزخانه مثل میزهای مخصوص یا کابینت ها نصب می شوند و قابل جابه جایی نیستند.

تعداد شعله های گازهای توکار از یک شعله شروع می شود و به 6 شعله هم می رسد. بیشتر اجاق های توکار، گازی هستند ولی چند برند داخلی و خارجی هم وجود دارند که اجاق های برقی با صفحه های لمسی شیک و زیبا تولید کرده اند. رونق این گازها 2 دلیل دارد؛ یکی جاگیر نبودن و جمع و جور بودن آنها نسبت به گازهای مبله برای آشپزخانه های کوچک و دیگری شیک و زیبا بودن شان. کارایی و قدرت این گازها هم با گازهای بزرگ مبله فرقی نداشته و فقط فر ندارند.

پرفروش ترین مدل اجاق های توکار، 4 و 5 شعله هستند. اجاق گازهای تولید شده در داخل کشور کیفیت بالایی دارند و به راحتی با برندهای خارجی رقابت می کنند؛ هم در تنوع و کیفیت و هم به خاطر خدمات پس از فروش و سرویس کاری قطعات توسط شرکت های تولید کننده داخلی. سازگاری بیشتر برندهای ایرانی با سیستم گاز شهری هم می تواند مزیت مهم دیگری باشد. اخوان، استیل البرز، کن، بیمکث، داتیس، تابان ، سینجر و اسنوا تنها چند نمونه از برندهای ایرانی سازنده گازهای توکار هستند. بقیه برندها هم خارجی اند و برای مثال می توان لتو، سامسونگ، میکث، ولکر، بوش و... را نام برد که محصول کشورهای اسپانیا، آلمان، ایتالیا، ترکیه و چین هستند.

البته بودجه، فضا و ترجیحات شخصی شما تا حد زیادی در انتخابتان تاثیرگذار خواهد بود؛ با این حال بهتر است کاتالوگ های مربوط به این گونه وسایل را مطالعه و مدل های مختلف اجاق، امکانات و فناوری های موجود بکار رفته در ساخت آنها را بررسی و مقایسه کنید.



آشنایی با انواع مدل سینک :

سینک یا لگن ظرفشویی از لحاظ جنس به چند دسته تقسیم میشود. استیل ، شیشه ، گرانیتی که در ادامه هر کدام را معرفی خواهیم نمود.

 

سینک ظرفشویی گرانیتی :

این مدل محصول ساخته شده از سنگ گرانیت ، رزین و مواد دیگر میباشد که میتواند در انواع مدل رنگ باشد ولی میتواند ایرادهایی هم داشته باشد مثل شکسته شدن ، ترک برداشتن ، عرق کردن زیر لگن ها و نشان دادن لکه آب در مدل های بی کیفیت ولی برای کسانی که میخواهند از سینک های رنگی استفاده کنند به شرط خرید محصول با کیفیت توصیه می شود.

 

سینک ظرفشویی استیل :

سینک های استیل معمول ترین مدل لگن ظرفشویی در آشپزخانه میباشد که دارای مدل روکار ، توکار ، زیر کار میباشد. که هر سه مدل را توضیح خواهیم داد.

 

سینک استیل توکار:

این مدل محصول در نصب به این صورت بوده که صفحه کابینت برش داده میشود و سینک از بالا بر روی چوب یا سنگ نصب میگردد که در عکس پایین مشخص است که سینک وسط چوب قرار گرفته و صفحه هر چهار طرف سینک را گرفته. این مدل پر فروش ترین نوع سینک میباشد.


سینک ظرفشویی روکار :

این مدل محصول دارای چهار چوب بوده و صفحه کابینت جلو و پشت این سینک قرار نمیگیرد و خود سینک در کنار دیوار نصب میشود. این مدل از لگن طرفداران خودش را دارد و کسانی که خیلی حساسیت نسبت به خراب شدن چوب پشت سینک دارند اغلب این مدل سینک انتخاب میکنند.